لکه بری لباس

لکه بری

به نظر می‌رسد پاک کردن لکه لباس و پارچه یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا در زمینه نظافت لباس‌ و پارچه باشد، با این حال شما می‌توانید با روش‌‌های کاربردی، لکه‌ را از لباستان پاک کنید.
این نکته را فراموش نکنید! ممکن است کوچک‌ترین اشتباه شما در پاک کردن لکه باعث ماندگاری لکه و حتی از بین رفتن لباس شود. توصیه می‌کنیم در صورتی که نسبت به لکه‌گیری لباس دچار شک و ابهام هستید یا به لباس خود اهمیت می‌دهید، حتی لباس یا پارچه را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید. کارشناسان ماهر خشکشویی، انواع لکه‌های لباس را می‌شناسند و در پاک کردن آن تجربه بیشتری دارند.

پاک کردن انواع لکه چگونه است؟

پاک کردن لکه روش‌های گوناگونی دارد، با این حال بهتر است پیش از آنکه لکه خشک شود، به سرعت اقدامات مورد نیاز را صورت دهید.

پاک کردن لکه خون

در صورتی که لکه خون تازه است، تنها باید لباس یا پارچه خونی را درون آب سرد قرار دهید. (ممکن است آب داغ لکه خود را تثبیت کند.) اگر لکه خون خشک شده است، لباس یا پارچه را درون آب ولرم به همراه مقداری ماده شوینده قرار دهید. علاوه بر این محلول آب و نمک نیز تاثیر بسزایی در پاک کردن لکه خون دارد.

پاک کردن لکه نوشابه یا نوشیدنی رنگی

اگر لکه نوشابه یا لکه نوشیدنی رنگی روی لباس یا پارچه ایجاد شد، می‌توانید یک اسفنج خیس را روی لکه بکشید یا لباس را درون آب سرد قرار دهید. همچنین می‌توانید از مقداری ماده شوینده یا اسپری لکه‌بر استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید مقداری نمک روی لکه نوشابه بریزید و سپس آن را با یک اسفنج مرطوب و تمیز پاک کنید.

پاک کردن لکه موم شمع

ابتدا با یک چاقوی تمیز، موم شمع را از لباس جدا کنید. پارچه را بین دو دستمال کاغذی حوله‌ای قرار دهید و روی لکه را اتو بکشید. این روش کمک می‌کند تا موم خشک شده، ذوب شود که در این صورت شما می‌توانید آن را به راحتی پاک کنید. در پایان می‌توانید از اسپری لکه‌بر استفاده کنید تا لکه کاملا پاک شود.

پاک کردن لکه کَره

پاک کردن لکه کَره بسیار ساده است. در صورتی که به بافت پارچه لباس آسیبی وارد نمی‌شود، می‌توانید آن را درون ماشین لباس‌شویی قرار دهید و با آب ولرم بشویید.

پاک کردن لکه شکلات

پیش از پاک کردن لکه شکلات، هر گونه شکلات جامد را از لباس پاک کنید. سپس لکه را درون آب سرد قرار دهید و ماده شوینده را به پارچه اضافه کنید. پس از پاک کردن لکه، در صورتی که به پارچه لباس آسیبی وارد نمی‌شود، لباس را با آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید چند قطره سرکه سفید را جایگزین ماده شوینده کنید.

پاک کردن لکه چای یا قهوه

روی پارچه لباس یک اسفنج خیس بکشید یا لکه چای یا قهوه را درون آب سرد قرار دهید. سپس مقداری ماده شوینده به آب اضافه کنید. در صورتی که لکه قهوه یا چای تثبیت شده است، ماده شوینده آنزیم‌دار راه حل مناسبی است. همچنین به منظور از بین بردن لکه قهوه می‌توانید از آب ولرم و مقداری مایع ظرف‌شویی نیز استفاده کنید.

پاک کردن لوازم آرایش از لباس یا پارچه

به منظور پاک کردن لکه رژ لب یا لوازم آرایش، از مسواک و خمیر دندان استفاده کنید. ابتدا مقداری خمیر دندان را روی مسواک نرم بریزید و به آرامی لکه را تمیز کنید. در صورتی که لکه آرایشی تازه است، می‌توانید از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنید. الکل نیز لکه رژلب را پاک می‌کند، با این حال ممکن است بافت یا رنگ پارچه لباس را از بین ببرد.

پاک کردن آدامس از لباس

ممکن است شما یک بار در زندگی تجربه چسبیدن آدامس به لباستان را داشته باشید، بنابراین راه حل چیست؟ یکی از روش‌های قدیمی که بسیاری از مادران انجام می‌دادند که همچنان کارآمد است، قرار دادن لباس در فریزر یا قرار دادن یخ روی آدامس است. همچنین شما می‌توانید لکه چسبی را می‌توانید با مایع ظرف‌شویی و مقداری آب پاک کنید.

پاک کردن لکه روغن

به منظور پاک کردن لکه روغن می‌توانید از نشاسته ذرت، جوش شیرین یا نمک استفاده کنید، سپس اجازه دهید چند دقیقه روی لکه بماند. پس از پاک شدن لکه، لباس را با یک صابون معمولی و بدون عطر بشویید. همچنین می‌توانید از ماده شوینده آنزیم‌دار نیز استفاده کنید تا لکه روغن کاملا پاک شود.

پاک کردن لکه جوهر

در صورتی که جوهر خیس باشد، ممکن است هر گونه اقدامی به منظور پاک کردنش، باعث پخش شدن جوهر شود. توصیه می‌کنیم ابتدا صبر کنید تا کمی جوهر خشک شود، سپس اقدامات مورد نیاز را انجام دهید. لکه جوهر را کمی مرطوب کنید، سپس مقداری نمک به لکه اضافه کنید. پس از چند دقیقه لکه را با پنبه پاک کنید. در پایان لباس را با آب و صابون بشویید.

پاک کردن لکه رنگ

پاک کردن لکه آبرنگ بسیار ساده است و تنها با یک شستشوی ساده، رنگ آبرنگ از لباس پاک می‌شود. برخی از مردم تصور می‌کنند رنگ روغن پاک نمی‌شود. با این حال اگر لکه رنگ روغن روی لباستان خشک شد، ابتدا مقداری مایع ظرف‌شویی را روی پارچه بریزید و کمی صبر کنید. سپس بی‌آنکه آب اضافه کنید، پارچه را با مایع ظرف‌شویی تمیز کنید.
با این روش بدون نیاز به تینر و نفت می‌توانید رنگ خشک شده قلمو را پاک کنید. تنها کافی است قلمو را به مدت یک روز در مایع ظرف‌شویی بدون آب قرار دهید. پس از تمیز شدن قلمو، آن را با آب بشویید.

مشاوره و ثبت سفارش تلفنی